torsdag 17 september 2009

Shopping

Igår hade jag en timme över att spendera på stan och den timmen försvann i ett nafs. Jag hann dock med endel shopping bland annat lite från en av mina favvo affärer "Village". Fortsatte till en annan affär där det var 50% rea och där handlade jag porslin ur "Bruka" serien vilken jag älskar. Har en hel del därifrån just nu, men vill ha mer!!

Lyktor från Village, ska stå på farstukvisten.

Duk, gardin, kuddfodral och brevställ från Village. Gillar väldigt mycket den vinröda/lila färgen på kuddarna. Dessa saker kommer att placeras i arbetsrummet.

På rean hittade jag dessa Bruka Design porslin. Jag vet att det är tidigt att handla julsaker, men när det är 50% rea kunde jag inte låta bli.

Köpte även denna skål från Bruka Design. Jag har sen tidigare sill och potatis i samma färg så nu även en med räkor. Toppen!

4 kommentarer:

  1. Oj, oj så mkt fint! Gillar verkligen lyktorna, vill ha såna i svart.. Fanns dem i svart kanske? :D
    Brukas porslin är så fint!

    Kul med shopping! Kram kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har hittat till min blogg, ja det ser ut som vi ligger någorlunda i samma tid. När får ni flytta in? Ser ut att bli kanonfint hus som ni bygger.
    Vi bygger med Sävsjö Trähus med ett hus som de har ritat till oss. Trappen är enligt ritning 977mm, så den verkar lite bredare än er.
    /Paulina

    SvaraRadera
  3. Snyggt!!! Vart hittade du Bruka skålarna/kannorna?

    SvaraRadera
  4. Bruka skålarna/kannorna köpte jag på en presentbutik i stan som upphörde nu i september. Jätte tråkigt att den upphörde då hon hade många artiklar av Bruka serien. Men men jag hann iaf med köpa lite saker på rean.

    SvaraRadera