måndag 26 oktober 2009

Fler problem

Idag har det uppstått fler problem. När VVS'arna skulle köra igång jordvärmen som är kopplad till en frånluftsvärmepump så visar det sig att slangen som ligger nedgrävd i jorden är trasig någonstans för vätskan som de skickar genom röret kommer inte tillbaka. Uppenbarligen läcker den någonstans, frågan är bara vart på dessa 280m. I och med detta uppstår det ju såklart en extrakostnad också på flera tusen för den grävmaskinist som skall gräva upp gamla röret eller ned nya, samt ev kostnaden för ett nytt rör om det gamla inte går att laga.

Alltid är det något....

3 kommentarer:

  1. Men borde inte entreprenören stå för det eftersom besiktningen av huset inte är gjort än? Att "han" står för kostnaden? Vad har ni för avtal? och betalningsdel?

    SvaraRadera
  2. Problemet är att vi inte vet vems fel det är, vilket innebär att vi inte vet vem vi ska kräva kostnaden av. Är det gräventreprenören som haft av slangen, kom slangen trasig, min sambo var med och la ner slangen, åtligger det honom? Eller är det någon annan entreprenör (vvs eller grund/avlopp, vatten)????

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig blogg, vill gärna fortsätta följa Er på denna underbara resa. Jag råkade nämligen halka in här då jag sökte runt lite på nätet. Jag o min sambo har nämligen pratat om att, haft tankar på att bygga eget hus.
    En liten korkad fråga kanske, men får man vara fräck o fråga hur mkt Ni räknat på att huset kommer o kosta inkl tomt, färdigt hus, vatten o avlopp?!

    Ser fram emot att få se huset färdigt, all lycka till Er. Kram

    SvaraRadera