söndag 5 juli 2009

Garagebygget V 27

Denna helg har vi jobbat med utsidan av garaget därför att vi vill få upp elskåpet så att vi snart kan sluta använda byggströmen (dyr). Vi har dessutom provmålat vilken fasadfärg vi vill ha och det lutar åt att det blir den vänstra. Första bilden visar färgerna i solen och den andra färgerna i skugga. Jag tror att den mörkare nyansen av grått kommer att göra sig bäst. S7502B heter den och är av märket Beckers Perfekt.




Här står jag och grundmålar ändarna på panelen. Jag oljade dessa innan jag grundmålade dom.



Jag passade också på att ta ändarna på panelen som ska upp på huset. Det blir så mycket enklare att göra det när materialet ligger på marken jämfört med när det sitter uppe på huset.

Här spikar sambon fast panelen på garaget.

Rakt blev det.

Slutresultatet när elskåpet sitter uppe. Efter en 20h lång arbetshelg :-)



Vi hann även med att isolera och plasta ena kortsidan på garaget medan det kom en störtskur.

2 kommentarer:

  1. Morn, morn!
    Snygg färg ni valt, kommer bli jättefint..
    När kommer Eon och drar in elen? Vi hade mkt strul med Eon, världens otrevligaste människor :(

    Ja, det var ett tag sen jag uppdatera. Men det har ju varit så fint väder..vill ej sitta vid datorn då :)
    Nu kan det bli lite oftare när vädret är skit :)

    Har ni 2 st dörrar i garaget?

    Ha en bra dag, Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Vilken fin färg ni valt.

    Vi har hört att det är väldigt lätt att sätta väv så jag får skriva lite om det när jag är klar.

    Ha en bra dag!

    Mvh/Maya

    SvaraRadera