torsdag 16 april 2009

Tomten v. 16

Så här ser tomten ut i dagsläget. Den lilla orange människan lång bort på bilden håller på att ta ner de stora tallarna som stått ivägen för solljuset. Jag påpekade innan vi köpte tomten att jag ville ha bort dom, eftersom jag inte vill ha en alltför skuggig tomt. Sen har det gått så många veckor att jag började bli nervös att de glömt bort det. Men nu äntligen så rök träden. Ska bli spännande och se hur många det verkligen blev.




Garage plattan håller på och iordningsställs inför gjutning.

Gävle Energi håller också på och gräver ner elledning och det borras efter vatten till vår gemensamma brunn. Det händer saker på tomten även om allt inte syns ovan mark.
I tisdags var vi och träffade en av snickarna som ska bygga vårt hus. Det var bra och vi fick lite tips över saker att tänka på samt en tidsplan över hur bygget kommer att fortlöpa, på ett ungefär. Vi fortsätter att hålla fast med att inflyttning borde kunna ske 1/11-2009. Dock så kommer snickarna att avbryta jobbet med vårt hus i sommar under ett par veckor för semester. Synd att det inte fungerar som på min arbetsplats att alla inte kan ta semester samtidigt, men men.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hoppas ni haft en bra helg?

    Vi har sprutat taken, blir snyggast!
    Kommer ni göra det också eller?

    Kram Maria

    SvaraRadera