tisdag 7 april 2009

Inredning

Jag håller på att bli tokig av alla fina saker jag vill ha till vårt blivande hem. Jag kan knappt gå in i en butik utan att känna en enorm flyttlängtan. Längtan att få inreda allting nytt, planeringen, färgvalen, stilval m.m. Och nu i påsktider så finns det sååå mycket fint i affärerna som bara längtar ut att förgylla olika hem med sina fina färger och söta saker. Dock så klarar jag inte av att köpa något till vårt nuvarande hem. Detta hem består mest bara av saker, saker och saker. Nya matsalsmöbler, klinker, verktyg blandat med nya badrumsmöbler och våra nuvarande möbler trängs i en oändlig röra. Vill bara härifrån!!!!
Någon som känner igen sig????

I söndags var vi dock på Ikea. Vi har bestämt oss för att ha skjutdörrsgarderob i hallen. Det kommer att bli denna:

www.ikea.se
Detta är en dörr från Ikea. Pax Eikesdal heter den och vi kommer att beställa den i bredden 3mx2,36m. Jag tror den kommer passa perfekt till det klinker golv vi vill ha. Dock så vill vi vänta lite med att beställa den då den knappt får plats hemma hos oss. Bara den inte försvinner ur sortimentet!
Jag har letat i flera månader efter en röd rund madrumsmatta, dock utan resultat. Färgen var kanske lite för vårig för att ha funnits i affärerna i höstas, men i söndags hittade jag äntligen en på Ikea och den inhandlades snabbt. 29 kr var som hittat! www.ikea.se

Döm av min förvåning då jag igår besökte Rusta för att leta efter en hundsäng och återigen hittade en röd rund badrumsmatta. Den inhandlades också :-) Först hade jag tänkt lämna tillbaka Ikea mattan, men efter lite övervägande, hänsyn taget till priset och om Rusta mattan går sönder så kan det vara bra att ha en i reserv. Rusta mattan är dock mjukare och skönare, men den kanske håller lite sämre. Så här ser den ut:

www.rusta.se
Denna kostade 35 kr. Inte särskilt dyrt det heller. Nu letar jag vidare efter turkos badrumsmatta till badrummet uppe.

Jag tänkte också passa på att visa er vilken typ av skjutdörrsgarderob vi funderar på att ha i sovrummet. Denna heter Pax Birkeland och den kommer också från Ikea. Sovrummet är tänkt att gå i färgerna blått, rött, vitt och silver. Får se om jag hittar någon fin fondtapet i dessa färger.

6 kommentarer:

  1. Fina skjutdörrar! Vi ska oxå ta en tur till Ikea och inhandla skjutdörrar....Tror vi ska ha vita eller gråa!! Man vill ju ha så mycket nytt!!!

    // Linda

    SvaraRadera
  2. Skjutdörrar är fiffigt och bra.

    SvaraRadera
  3. Ja, vi är rätt nöjda med vårt val i köket. Komer bli super fint...
    Min sambo la köksgolvet i helgen och snickarna börja sätta köket i måndags..
    De ville helst att golvet skulle vara klart när de börja med köket men däremot så kan målaren måla efteråt det är uppsatt...

    Ha en bra dag/Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Fint hus ni bygger!

    Jag känner igen mig i din beskrivning på längtan till det nya huset och att skaffa nya saker. Det är dock bäst att ha tålamod och vänta eftersom det är svårt att köpa möblerna innan man bott in sig i det nya huset. Småprylar går ju bra att köpa förstås... Mina bokstäver har jag köpt på Village. Det är ett set med "GLAD PÅSK" och det finns i gult och lime.

    Ha det så bra!

    //Charlotta.

    SvaraRadera
  5. Hej! ja den är jätte bra, kommer från HTH de har funnits i "evigheter" mina föräldrar har haft de sen 15 år tillbaka men de verkar inte va så vanligt. vi är i alla fall super nöjda med den!

    Sarah / Drömhem

    SvaraRadera
  6. Hej! Tack för du gillar min blogg:-) Ska bli roligt att följa erat bygge också alltid roligt när man hittar en ny byggblogg. Mvh Anna "Balans bygge"

    SvaraRadera